woensdag 4 oktober 2017

Soms begint je dag gewoon niet goed Pt 2.

Hoe pak je dat aan?



Alles ging mis vanmorgen ....... dan ontdek je de kracht van persoonlijk leiderschap!

7 Minuten over of 7 minuten voor 7 over de Henck Aronstraat rijden, maakt een GROOT verschil. Dat heb ik vandaag geleerd. Met de nieuwe school-situatie van de kids rijden we 's morgens nu een andere route. En ik heb m'n les echt wel geleerd. En er was ook nog een aanrijding, pffff.

Toen betrapte ik mezelf op het geklaag. "Eerder opstaan jongens!!! Dat weten jullie toch!!! Je hoort de wekker en je toch sta je niet op!!! En je kent de 3 B's! Je weet precies wat er volgt Bidden, Bed opmaken en Baden ....."

En terwijl ik mezelf zo hoorde ... dacht ik 'Practice what you preach, mommy!’ En toen kwam de omslag, ik zette m'n persoonlijk leiderschap in. Ik liet een stilte vallen en zei vervolgens …….. "Laten we ff nagaan wat we zelf verkeerd deden vanmorgen, jongens? Hoe zullen wij dat morgen anders aanpakken?" De sfeer in de auto veranderde meteen.

Dat stille moment met mezelf, de self-talk maakte het verschil. Ik maakte van m'n zure lemmetje zuurwater door de kracht van persoonlijk leiderschap. Lees er 't fijne over de impact van self-talk in deel 1. .






Denise Sumter

Founding Director of Stg.makeadifference
Community Leader van MADwoman
Professionals and entrepreneurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten