woensdag 7 februari 2018

God Spreekt Ook Door De Samenloop Der Omstandigheden

In m'n wandel met God laat ik mij leiden door Zijn woord. Dat is voor mij de toetssteen, m'n richtsnoer en m'n houvast. Maar ik begin steeds meer Gods hand te ontdekken in de samenloop der omstandigheden.

Dat vind je bijvoorbeeld in het verhaal van Ester (Ester 6). Mordekai gaat in zak en as, in rouwkleding rond omdat het Joodse volk waartoe hij behoort, de ondergang boven het hoofd hangt. Dan wil de samenloop der omstandigheden dat de koning de slaap niet kan vatten. En als hij gaat door de Kronieken valt hem de gebeurtenis van Mordekai op ... long story short .... Mordekai 's kleding verandert van een rouwkleed in een koninklijk kleding, gewoon uit het niets. Zou dat toeval zijn?















Maar dat vind je ook in het verhaal van de zalving van Saul 1Sam.9 en 10). Gewoon raken de ezelinnen zoek en gaat Saul in opdracht van z'n vader op zoek , samen met een knecht. Wanneer ze op het punt staan de zoektocht te beeindigen komt de knecht gewoon uit het niets op het idee om naar Samuel, de profeet te gaan .... long story short ....  bij Samuel  aangekomen wordt Saul tot koning gezalfd, gewoon uit het niets. Zou dat toeval zijn?

Albert Einstein zegt: "Coincidence is God's way of remaining anonymous. Ik zeg, "God spreekt door de samenloop der omstandigheden."





Denise Sumter

Lid van de Messiaans-Joodse Community
Kodesh L'Adonai (Heilig voor de Heer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten