donderdag 30 maart 2017

Ik betrapte mezelf op self-sabotage

(Self-sabotage Deel 2)













'Je bent een slechte moeder, ..... je besteed niet genoeg tijd aan je kinderen, ..... hoe denk je dat dat ander kind 't zo goed heeft gedaan? ..... z'n moeder stopt er tijd in?!  ...... je weet toch hoe 't werkt?, schaam je diep! ..... je bent echt niet goed, hor,....EN TOEN HAD IK DOOR WAT ER GEBEURDE ....... self-sabotage.

Maar 't is niet goed ..... om zo met jezelf om te gaan, hor?! Je maakt jezelf op die manier ziek ..... van binnen.  Gelukkig verloor ik mezelf niet in die zee van negativiteit waar ik op afstevende. 't Was nog maar een gootje van negativiteit. Maar wat als ik het niet door had .....Hmmm. Dan mi dey bo pori helemaal.

Zou je me tegenkomen en vragen 'Fafi Denise? Dan zo ik denken 'A ney go!' Zou je over het land beginnen, dan zou de stroom van negetiviteit de vrije loop nemen. En begon je over de kinderen ...... dan was m'n ervaring van die morgen nog vers in m'n geheugen, dus zou ik er van binnen geen goed gevoel bij hebben.

Het zijn de verhalen die je aan jezelf vertelt, die jouw dag maken of breken, weet je? En vaak zijn die dingen niet eens waar. In mijn geval ging 't om m'n zoontje en z'n spreekbeurt. Zijn presentatie was een enorme vooruitgang, in vergelijking met z'n laatste spreekbeurt. Hij had 't helemaal zelf in elkaar gezet, er plaatjes bij gedaan en flink geoefend. En dat is iets om blij over te zijn in plaats van een zee van negativiteit de gelegenheid te geven om m'n dag te verpesten ......toch?!

Voor mij was 't deze keer de spreekbeurt van m'n zoontje. Bij jouw zal self-sabotage een ander gaatje zien te vinden om binnen te sluipen. But ..... once you got her, make sure to deal with her the right way. In deel 1 praat ik over 2 strategieen to deal with this (https://denisesumter.blogspot.com/2016/11/je-werkt-jezelf-tegen-stop-ermee_12.html).

Wil je meer hierover, dan is ons PLANandDO Programma de volgende stap voor jouw. Maak dan contact via onderstaande link





Denise Sumter

Founding Director van Stg.makeadifference
(Foundation for personal transformation)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten