woensdag 1 november 2017

2 Tips Voor Wanneer Alles Tegenzit


Hoe gaat 't met je? En meestal verwacht je dan dat diegene zegt 'goed!', ook al gaat 't niet goed. En als iemand dan toch durft te zeggen dat 't niet goed gaat ..... wat zeg je dan?

In deze bog-post 2 tips van wat je zou kunnen zeggen ...... maar ook gewoon voor jezelf bruikbaar, hoor, wanneer alles tegenzit.

De afgelopen tijd leek alles wel tegen te vallen.  Een slechte internet verbinding of zelfs het uitvallen daarvan betekent voor mij een ramp .... een grote tegenvaller. Juist omdat ik mijn missie om vooruitstrevende en doelgerichte vrouwen te versterken en te inspireren voornamelijk via internet uitoefen. Dus je kunt je voorstellen ....... een groot probleem.

't Was wel een mooi mooie periode om m'n persoonlijk leiderschap hogerop te nemen, 'Up to my NEXT LEVEL!', zoals ik dat graag verwoord. Ik leerde het volgende en vervat die in onderstaande tips.

Tip nr 1
Don't Give Up! definitely not when the end result (the goal) is still in alignment with your vision and mission. Ik geloof niet in de 'Never give Up' - gedachte, hoor. Soms moet je gewoon stoppen en loslaten. Zeker wanneer het streven niet meer in lijn is met je visie en missie.

In mijn geval was dat 'Doorzetten, Denise .... wegen aanboren om je missie voort te zetten! Die 'self-talk' heeft me goed gedaan. En ik zag hoe deuren open gingen, soms onder stil protest en soms vol vol blijdschap. Gebed is een krachtig middel in zulke tijden van tegenslag en ook de kracht van ware vriendschap komt tot z'n recht.

Tip nr 2
Recognize your attitude of complaint and transform it into thanksgiving and gratitude. En 't gaat zo gemakkelijk om een serie klaagliederen te zingen. Dus toen ik mezelf daarop betrapte schrok ik er zelf van. Het geklaag hield echt aan hor. En op een gegeven moment riep ik mezelf weer tot de orde. Ik transformeerde de klaagzang tot dankzeggingen. En de donkere wolken maakten plaats voor een heldere hemel.

In de volgende blog-post kun je lezen hoe van lemmetje zuurwater te maken. Heb je hier iets aan gehad en wil je hier meervan? Doe dan je email adres rechts boven onder de aanduiding 'Follow by email' en klik vervolgens op 'submit'. Zo krijgt u de volgende blog-post zodra die wordt gepubliceerd, goed?!


Denise Sumter

Founding Director Stg.makeadifference
Community Leader MADwoman
Professionals and entrepreneur




Geen opmerkingen:

Een reactie posten