maandag 16 januari 2017

Gefundeerd Persoonlijk Leiderschap

GEFUNDEERD PERSOONLIJK LEIDERSCHAP, ook wel grounded personal leadership genoemd is een vorm van persoonlijk leiderschap die je in staat stelt om door te groeien naar HET VOLGENDE NIVEAU in je leven te midden van tegenslagen, verwarring en verdriet. Bij het beoefenen van deze vorm van persoonlijk leiderschap leer je van binnen uit je spirituele, je persoonlijke en je sociaal-emotionele kracht ontwikkelen om door te breken naar je volgende niveau in je leven. De beoefening van gefundeerd persoonlijk leiderschap omvat dan ook de volgende 3 niveaus:  je spiritualiteit, je intensiteit en je functionaliteit. Vanuit deze 3 niveaus kun je in de kracht aanboren om een doorbraak teweeg te brengen in je leven.

Ik ga hieronder wel dieper in op het 2e niveau, je intensiteit. De praktische kant hiervan vind je terug in de GRATIS 5-daagse ONLINE Challenge in persoonlijk leiderschap. 



Je intensiteit is de intrinsieke kracht die je drijft, te vergelijken met de batterij van je mobiel die van tijd tot tijd gecharged dient te worden voor optimaal en continu telefoongebruik. Je intensiteit vloeit voort uit:

1.je missie     2.je visie 3     .je identiteit    4.je standaard           5.je waardensystem.

ad1. Missie: Je vindt je missie in antwoord op de vraag: ‘Waarvoor ben ik hier?’ Algemeen bekeken is iedereen is er om te stralen, te schitteren en te schijnen ter ere van z’n Schepper. maar elk individu straalt op haar beurt dan vanuit haar eigenheid.

ad2. Visie: Hier gaat het om je dromen en de lang termijn doelen die je voor jezelf stelt. Daar doen we tijdens de tweedaagse WORKSHOP PLANandDO2017 een korte overdenkingsoefening over. Op de  Expeditie krijg je daar een voorproefje van.

ad3. Identiteit: Dit is het antwoord op de vraag “Wie ben ik?” Die vraag kun je makkelijk beantwoorden vanuit de groepen waar je deel van uitmaakt. Ik deel op de PlanandDO Workshop met jouw mijn eigen identiteitslijstje.

1.   Ik ben special en uniek. 
2. Ik ben bijzonder en buitengewoon.
3. Ik ben waardevol en van waarde.
4. Ik ben gepland, gewild en geliefd.
5. Ik ben mooi en ‘marvelous’. 
6. Ik ben ………[vul aan]. 
7. Ik ben ………[vul aan]

ad4. Standaard. Op welk niveau opereer je? Wat is je standaard bij alles wat je onderneemt? Dat is simpel na te trekken, want de wijze waarop je een zaak aanpakt hoe klein ook zo pak je elke zaak aan. Die je dat op laag, middelmatig of uitmuntend niveau.

ad5. Waarden-systeem. ‘Believe-Value-Attitude-system’ is een stelsel bestaande uit de overtuigingen, de waarden en attituden die je door de jaren heen hebt opgebouwd. Die lokken een bepaald gedrag uit jouw wanneer jij je in een bepaalde situatie bevindt. We zullen ons tijdens de 5-daagse Challenge richten op onze overtuigingen. 

Meld je voor meer informatie over de 5-Daagse Challenge gerust hier aan. 




Denise Sumter

Founding Director of Stg.makeadifference
Community Leader MADwoman
professionals and entrepreneurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten