zaterdag 7 januari 2017

Yeshua en Chanukah

Chanukah Deel 3











In Joh.10:22-42 is in scene gebracht hoe Yeshua een van z'n Chanukah-feesten heeft gevierd. Hij bezocht de tempel en natuurlijk maakte Hij gebruik van de gelegenheid om te onderwijzen. Laten we inzoomen op vers 27. 

Mijn schapen luisteren naar mijn stem. Ik ken ze en ze volgen mij.

'Mijn schapen luisteren naar Mijn stem' . Hhe .... (dyeme) .... ja, tegenwoordig gaan er heel veel stemmen op. Niet slechts vanuit de kerken en 'cable-tv', maar vooral vanuit You Tube-video's. En het is dan wel noodzakelijk om de stem van Yeshua te horen doorklinken. Het gemene ervan is wel dat er vaak ook nog Bijbelteksten worden gebruikt om de verhalen en boodschappen te 'backen'. 't staat er toch? ..... lees 't zelf maar', zeggen ze dan.

Ik doe het onderstaande om God in geest en in waarheid te 'worshippen'. Ik bekijk de Bijbelteksten die worden aangegeven in hun verband. Een tekst uit z'n verband gehaald levert een totaal andere kijk op zaken. Ik ga niet slechts uit van een Bijbeltekst over het thema dat aan de orde is, maar betrek alle Bijbelteksten die over de issue gaan. Dat levert mij een volledig beeld. Ook de historisch- hebrewse context en de literaire context laat ik niet buiten beschouwing. Ik dank God voor de Bijbel en Zijn Geest die ons leiden tot de volle waarheid.

'Ik ken ze'. Een ding is het om Yeshua te kennen. en een ander ding is 't om door Hem gekend te zijn. Denkatorie. Zo kom ik wel 's studenten tegen die ik indertijd heb onderwezen in. 'Kent u me nog, juf?!', zeggen ze dan. Bij de studenten met wie ik frequent contact hebt gehad is het altijd een warm weerzien. Maar bij de overigen volgt dan meestal'...welke school was dat weer?'.

't Zal wel vervelend zijn om tot de conclusie te komen dat je in de naam van Jezus boze geesten hebt uitgedreven en andere grote werken hebt gedaan en dan toch Jezus horen zeggen 'Ga weg van mij .... ik heb je nooit gekend!". Neeeee dat willen wij absoluut niet. Dus de vraag is wel ...'Kent Jezus mij dan?' Denkatoeri.

'en ze volgen mij'.  Wel een belangrijk punt ..... weet wie je volgt. We weten ondertussen dat christelijk niet per definitie identiek is aan Bijbels. En daar kom je in je wandel met God al gauw achter wanneer jij je stille tijden met God in Bijbel lezen en gebed dagelijks ter hand begint te nemen. Je ontwikkelt dan een warmeen intieme band en vaak gaan je ogen dan meteen open voor de basis ofondergond van je geloof. En dan komen de vragen. Ik ken dat, want ik ben daar zelf doorheen gegaan. En zo ondergaat iedereen z'n eigen 'spiritual journey' met God. Dus ik kom niet aan jouw journey met jow God. Ik geloof in de God van de Bijbel, de God van Abraham, Izaak en Israel. De God waarvan  Jezus, (Yeshua - Hebrews) zei 'Ik en de Vader zijn een'. Weet dus wie je volgt ... is dat Yeshau? Denkatori.

Als dit je nieuwsgierig maakt om je wandel met God een boost te geven door Hem te ontmoeten in de Bijbelse feesten, meldt je dan door hieronder te klikken


Denise Sumter

Blogger, Writer at the FB-page  myspiritualjourney

Geen opmerkingen:

Een reactie posten