zondag 16 juli 2017

Iedereen zegt dat ik 't kan ...alleen ik niet?!

Onzekerheden Part 1.

Kan ik 't of kan ik 't niet?! Dat vraag jij je misschien af, young professional.

Je bent jong professional met een academische achtergrond. Je ziet doorgroei mogelijkheden in het bedrijf, mensen om je heen zien je ook doorgroeien naar 'the next level', maar wie 't niet ziet ...... dat ben jij? Wat doe je dan?

Hieronder drie tips om om te gaan met deze onzekerheid: weet dit, denk dat en doe wat.

Tip nr 1. Weet dit.
Met je academische achtergrond ben je bekend met de hogere denk niveau's van analyse en synthese. Ie kan broko in' pkin moni en je kan de deeltjes aan elkaar rijgen. Je afstudeer scriptie is daar het bewijs van. Weet dus en besef dat jij in staat bent te functioneren op hogere denkniveau's.

Tip nr 2. Denk dat.
Het enige wat je ervan weerhoudt om door te groeien naar het volgend niveau in je carriere zijn de woorden die je tegen jezelf zegt. 'Kan ik 't wel?', 'Ik praat niet vlot genoeg?', 'Ik heb niet in het buitenland gestudeerd?', 'Straks zeg ik iets doms?!', ga maar na ...... wat je allemaal tegen jezelf zegt. Herformuleer die woorden en ervaar hoe het gevoel van onzekerheid afbrokkelt en plaats maakt voor de kracht van zelfzekerheid.

Tip nr 3. Doe wat.
Jij zal 't moeten doen, dus doorgroeien naar het volgend niveau in je carriere. Stel wel de juiste vragen. Vraag in plaats van 'Kan ik 't wel?' liever 'Welke vaardigheid moet ik ontwikkelen om daar te komen?' Dus .... schort het je aan communicatie vaardigheden?, you know what to do. Of gaat het om presentatie skills?, you know what to do of om organisatie skills ...... girl!!! you sure know what to do. Just do it!!!

Het is simpelweg een kwestie van jezelf leiden naar het volgend niveau, dus het beoefenen van jouw persoonlijk leiderschap. Wil je meer, dan kun jij je gewoon hier registreren.

Denise Sumter

Founding Director Stg.makeadifference.
Community Leader van MADwoman professionals and entrepreneurs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten