zondag 30 juli 2017

Ze heeft gedaan wat ze kon. Part 2

Markus 14:8


"Ze heeft gedaan wat ze kon". Wanneer we zeggen, "Ik heb gedaan wat ik kon" en dan indiceren we "Ik heb m'n uiterste best gedaan" zeggen we dat meestal in een situatie wanneer we niet hebben voldaan aan de verwachtingen. Met de woorden "Ik heb gedaan wat ik kon", bedoelen we meestal, dat we het niet hebben kunnen klare, maar toch wel ons best hebben gedaan.

Dus met die instelling las ik dan ook deze tekst. Dat schijnt totaal niet het geval te zijn bij Maria. En dat begreep ik toen ik een blogpost las waarin de geschatte waarde van haar albasten kruik met mirre  werd aangegeven.

"The disciples reveal to us that the anointment used was expensive, but we do not know its exact cost. What makes the the ointment so special and why is it so valuable? The ointment came from Northern India and was made of pure nard. The worth of the ointment was was about a years worth of wages. Nard is made from a plant that grows in the Himalayas and is used as ointment or parfume. The cost of the ointment was worth 300 denarii, about $54,509 in U.S.Dollars." https://twoodeh378.wordpress.com/2013/01/14/how-expensive-was-the-ointment-that-the-woman-poured-on-jesuss-head-and-what-made-it-so-valuable/

Een ruwe schatting brengt ons met een koers van 1*7 op een bedrag van Srd 385.000. De discipelen waanden zich eindeloos lange schuren vol vis of misschien wel de hypotheek die eindelijk is afgelost, of die droom-auto en het droom-huis en ........ vul maar aan.

Want Yeshua wist echt wel dat het, zeker bij Judas Iskariot niet om de armen ging.

"Maar dit zei hij niet omdat hij zich om de armen bekommerde, maar omdat hij een dief was en als beheerder van de kasde inkomsten wegnam." Joh. 12:6
"Ze heeft gedaan wat ze kon", betekent dus echt dat ze tot het uiterste is gegaan, zodanig dat het onbegrijpelijk was voor haar omgeving. Maar dat kon haar niets schelen, Haar Vredevorst had 't begrepen. Uw geloof heeft u behouden, ga in vrede, had Yeshua tegen haar gezegd. En daar hield ze 't bij.

Zij heeft gedaan wat zij kon .... een onbegrijpelijk daad van devotie, in geloof en uit liefde.

Wat doe jij voor onbegrijpelijks voor je omgeving, maar wel begrijpelijk voor Yeshua?

Doe 't gewoon!!!

Call to action

Comment and share, zodat meerdere mensen gaan doen wat God ze ingeeft om te doen. Of weer gaan doen wat God ze reeds heeft ingegeven om te doen.





Denise Sumter.

Lid van de Messiaans-Joodse Community
Kodesh L'Adonai (Heilig voor de Heer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten