dinsdag 18 juli 2017

'Uitbreiden!', zegt de een. 'Sluiten!', zegt de ander ...wat zeg ik?!

Onzekerheden part 2

... sluiten?! ... shooten?! ... mooie vraag, denk je misschien, young entrepreneur.

Je bent niet zo lang ondernemer, part time aangevangen om vanuit je passie een bedrijf te beginnen. Je merkt aan de toenemende vraag dat 't nu wel tijd is voor doorgroei naar het volgend niveau. Maar tegelijkertijd denk je van .... in deze economische crisis?!

Hieronder enkele insights over bovenstaande onzekerheden die ondernemers deelden tijdens de PLANandDO workshop van stg.makeadifference: mijn geloof, mijn stats, mijn missie.

Mijn geloof

'Mijn gelof in God gaat boven alles. Dus momenten van gebed hebben mij tot deze overtuiging gebracht om te shooten te midden van onzekerheden (Geloof in God).Dat ik in staat ben het bedrijf naar het volgende niveau te tillen is bewezen, het bedrijf groeit uit z'n voegen (Geloof in eigen kunnen).

Mijn stats

'De cijfers gaven 't me aan, de vraag naar de tours namen toe en toen de stijgende lijn zichtbaar werd, wist ik 't meteen ... shooten!', zei ze. 'Daar werd ik benauwd van, dus gebruikte ik het mechanisme van 'self-talk' om mezelf tot  rust te brengen. Ik ervoer de werkelijkheid van waar onze diepste angst ligt voor het eerst pas echt', vervolgde ze. Marianne Williamson geeft dat zo scherp aan.



Mijn missie

De een gaat er gewoon voor ... shooten! .... vanuit haar geloofskacht, de andere vanuit numerieke kracht en ik vanuit mijn intrinsieke kracht. M'n missie heeft me nooit echt losgelaten. Het begon daar op 't Lyceum 2 (het huidige Ewald Meyer Lyceum) toen ik er stond en geen stap verder kon .... 'Nee, ik ga niet naar de cantine, zo dwars door het schoolerf; ze staan me allemaal aan te staren', dacht ik bij mezelf. En ik wist 't toen al .... 'later, wanneer ik wat ouder ben moet ik er zijn om anderen een duwtje in de rug te geven, want dit kan zo niet hor, Denise', beloofde ik mezelf.

En ja hoor, na de oprichting van Stg.makeadifference in 2006 raakte ik steeds meer doordrongen van mijn missie. Het werd ook steeds duidelijker wat? en hoe? en waartoe?



Sluite?! ... shooten?! ..... die onzekerheid kun je gewoon aan door de kunst van persoonlijk leiderschap te verstaan. Het is een kwestie van jezelf leiden van binnenuit naar het volgend niveau. En dat effect ... merk je aan de buitenkant. Voor mij betekende 't ... shooten ondanks de moeilijke economische situatie.

Ga voor meer over hoe de kunst van persoonlijk leiderschap jouw doorbraak verschaft naar deze web pagina en meldt je gerust aan. 

Tot gauw.


Denise Sumter

Founding Director Stg.makeadifference
Community Leader MADwoman
professionals and entrepreneurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten