zaterdag 8 april 2017

Goede Vrijdag?! ...De Stille Week?! Daar klopt gewoon niets van.

As-Woensdag, Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Stille Zaterdag, eerste Paasdag, tweede Paasdag.

As-woensdag ken ik niet, want ik heb geen rooms-katholieke achtergrond. Maar Witte Donderdag ken ik wel; ik bereidde me dan voor om het zgn. (Grote) Avondmaal te vieren.

Op Goede Vrijdag was 't altijd druk, druk, druk in de kerk. In de Wanica kerk van de evangelische broeder gemeente (EBG) werden er stoelen bijgehaald en .... er stonden zelfs mensen bij de deur. Zo druk kon 't wel zijn.

Nu is dat wel anders. Maar wat mij al een tijdje bezighoudt is de door mensen ontwikkelde Stille Week, die zo een belangerijke plaats inneemt in de christelijke beleving van het paas-gebeuren. Het klopt totaal niet, hor.

'Maar waar maak jij je druk om', zegt iemand. 'Vier 't dan niet'. Ik vier 't idd ook niet meer en deze blog-post is niet bedoeld om je te weerhouden om de Stille Week te vieren als jij daarvoor de Bijbelse overtuiging hebt gevonden om dat te doen tot eer van God. Doe 't dan gewoon.

Deze blog-post is bedoeld om je te prikkelen om na te gaan of je godsdienst, dus je dienst aan God in lijn is met Gods Bijbelse instructies. Ik kan 't niet laten om m'n bevindingen on myspiritualjourney met je te delen. Remember, all that will count in the end is the word.

Wie mij verwerpt en mijn boodschap niet aanneemt, heeft al een rechter: hij zal op de laatste dag worden veroordeeld door het woord dat ik gesproken heb. Joh.12:48.

 Maar die hele uitleg hoef ik niet meer te geven, want ik kwam een video tegen op you tube waarin Lex er een duidelijke uitleg over geeft in zijn "Unlearn the lies"- serie.

Laat je erdoor verrijken in je wandel met God. En als je z'n stem hoort verhard je hart dan aub niet. Z'n wet is geschreven in je hart en in je gedachten, dus  ...... ik zeg niets meer. Check gewoon de video hieronder, goed?! En laat vervolgens een reactie achter. maar registreer je ook voor meer informatie.


Ga voor meer informatie naar





Denise Sumter

Lid van de Messiaans-Joodse Community
Kodesh L'Adonai (Heilig voor de Heer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten