dinsdag 4 april 2017

Hoe breng je het 2e kwartaal van het jaar in perspectief?

Vooruitzien in 5 simpele stappen

Januari, februari en maart zijn geweest .... den psa!!! en ze komen niet terug. April, mei, juni, het tweede kwartaal ligt voor je. 

In de vorige blogpost (https://denisesumter.blogspot.com/2017/03/hoe-sluit-jij-het-eerste-tijdperk-2017.html) heb je in 5 stappen kunnen terugblikken op je journey van succes en significance. Hierdoor weet je nu vanwaar je komt en waarje nu staat in 2017. En nu in 5 simpele stappen het 2e kwartaal in perspectief brengen.

Stap 1. Visie| Missie| Levenswiel

Ook het vooruit zien,dus plannen gebeurt niet uit het niets. Daar is net als bij terugblik een kader voor nodig. Je visie, je missie en je levenswiel, dus daar beginnen we dan ook mee.


Mijn visie is ........


Mijn missie is  ..........

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________


Mijn levenswiel & doelen

Benoem levensgebieden en noteer alleen die doelen waarop jij je aandacht zal vestigen, in het tweede kwartaal. Je kunt hiervoor ook gebruik maken van de resultaten die je evaluatie over het eerste kwartaal heeft opgeleverd. Heb je dat nog niet gedaan, doe dat nu eerst ff met behulp van onderstaande guidance https://denisesumter.blogspot.com/2017/03/hoe-sluit-jij-het-eerste-tijdperk-2017.html.

En nu plannen vanuit de 3 verbindingen: de connectie met je Schepper, de band met jezelf en de relatie tot je medemens.

Stap 2. De connectie met je Schepper; je spiritualiteit.

Vraag 1. Welk resultaat heb ik tot nu toe neergezet in relatie tot mijn Schepper?
Vraag 2. Op welk doel zal ik mij nu focussen uitgaande van het resultaat van het eerste kwartaal?
Vraag 3. Met welke activiteit zal ik dit doel bereiken?

Stap 3. De band met jezelf; je intensiteit.

Vraag 1. Welk resultaat heb ik tot nu toe neergezet om de band met mezelfte vergroten?
Vraag 2. Op welk doel zal ik mij nu focussen uitgaande van het resultaat van het eerste kwartaal?
Vraag 3. Met welke activiteit zal ik dit doel bereiken?

Stap 4. De relatie tot je medemens; je functionaliteit.

Vraag 1. Welk resultaat heb ik tot nu toe neergezet in relatie totje medemens?
Vraag 2. Op welk doel zal ik mij nu focussen uitgaande van het resultaat van het eerste kwartaal?
Vraag 3. Met welke activiteit zal ik dit doel bereiken?

Stap 5. Zoek een accountability-partner.

Je zult mechanismen moeten inbouwen 'to keep your focus'.  Het Accountability Partnerschapstraject is een mechnisme dat werkt. Gedurende 4 weken partneren 2-3 personen en commiteren zich om voorafgestelde doelen te halen. Je mag je wel al vast registreren voor meer info at https://goo.gl/forms/SSnk21DjPXWhXQKN2

Dit mechanisme is relationeel van aard. Je kunt je kwartaal-doelen en bijbehorende activiteiten met elkaar uitwisselen zodat je elkaar verantwoordelijk houdt voor de realisatie van deze doelen. Je kunt dan wekelijks rekenen op dat ene telefoontje .... hey Ria? Fa waka met je kwartaaldoelen. En dan kun je niet komen aanzetten met een ... eeeeeh .... smoes, want alleen 't resultaat geldt. Dus partneren met een no-nonsense woman als jij, een accountability-partner.

Als GPL*-prctitioners hebben wij ook nog een community op Facebook, de MADwoman professionals and entrepreneur  https://www.facebook.com/madwomanprosandpres/ en de besloten WhatsApp-groep. 

Dus ..... genoeg support om je 2e kwartaal succesvol te laten verlopen. Til jezelf dus naar HET VOLGENDE NIVEAU in je leven.

Heb je daar toch nog wat structuur en ondersteuning daarbij nodig, connect met ons voor meer via onderstaande link: https://goo.gl/forms/SSnk21DjPXWhXQKN2 




Denise Sumter

Founding Director of Stg.makeadifference
Community Leader of MADwoman
professionals and entrepreneurs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten