woensdag 26 april 2017

Houd op met dat uitstellen!!! Er zit te veel op 't spel!!!

Slechts een tip om te breken met nalatigheid

Je weet zelf wel dat daar idd een eind aan moet komen. Als 't gaat om 't nalaten van dat ene gesprek dat toch niet zo van belang was als 't in eerste instantie leek, dan gaat 't nog. Maar daar heb ik 't over.

Ze zei in de app-groep, zo ff onderaan haar bemoedigende woorden, "O, ja ... nog wat "aub niet uitstellen #uit ervaring#".
En ik wilde er 't fijne van weten dus vroeg om tips. En toen kwam 't ......
"Ik zei steeds tegen mezelf dat ik oma moest gaan zien en iedere keer stelde ik 't uit. En nu is oma dood, en 't vreet van binnen, snap je .... dus vandaar dat ik zeg "aub niet uitstellen #uit ervaring#".

Dat!!! wil je absoluut niet!!! En toch gebeurt 't. Uitstel gedrag heet dat, dus je weet wat je moet doen, maar je stelt 't uit in de hoop dat 't de volgende keer wel aan bot komt. En je wil 't ook graag, maar je hebt zooooooveel te doen. Dus kies je voor de voorbereiding op 't tentamen, of werken aan het rapport dat af moet, of je neemt gewoon ff wat tijd voor jezelf, want dat is ook belangrijk, toch?! Of tv kijken, want je werkt zo hard en hebt toch wel recht op een stukje ontspanning, denk je dan.

En ik begreep d'r heel goed, want ik had ook eens het verlangen om iets met een docent te bespreken dat haar welzijn regardeerde en stelde 't alsmaar uit. Totdat ik 't telefoontje kreeg ' ....weet je wie is overleden .... ja .... ze is dood'. En dat vreet dan aan je.

Nou wil ik niet dramatisch doen, hor. Maar soms heeft dat uitstellen of beter gezegd dat nalaten wat je weet dat je moet doen pijnlijke gevolgen. En je weet te plannen, dus daar licht 't niet aan. Je weet ook waar je prioriteiten liggen, dus daar ligt 't ook niet aan. En je weet ook dat het nalaten je geen goed doet.......

Dus daarom .... slechts deze ene tip .....


En om dit idd diepgaander aan te pakken kun jij hieronder klikken







Denise Sumter

Founding Director of Stg.makeadifference.
Community Leader MADwoman
professionals and entrepreneurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten