zondag 30 oktober 2016

I just wonna hear him say 'Well done!!!'

From christian to messianic-jewish faith - Deel 1

 

Tweeeneenhalf jaar geleden begon ik mijn 'messianic-walk', niet wetende dat ik eigenlijk de christelijke invulling van het evangelie van Yeshua HaMashiach aan de kaak stelde.

Daarvoor had ik al gauw door dat bepaalde chriselijke gebruiken moeilijk terug te vinden waren in de Bijbel, het boek met de fundamenten van mijn geloofsovertuiging.

Ik liet me op 16 april 2000  dopen door onderdompeling  hoewel ik als zuigeling de kinderdoop had ondergaan. Dit gebeurde na een grondige studie van een verzameling van de Bijbel-verzen over de doop. Ik was  overtuigd van het 'Wie gelooft en zich laat dopen ...' uit Marc.16:16.  Vervolgens hebben  m'n kinderen de baby-doop dus niet gehad juist vanwege de daarnet omschreven Bijbelse overtuiging die ik kreeg na bestudering van de Bijbelteksten omtrent de doop.

Er was een tijd in m'n leven dat ik van de ene Campagne in de andere holde vanwege mijn honger naar God. Aan dit geren kwam een eind toen ik leerde om op een verantwoorde wijze om te gaan met de Bijbel op de Apollos-Bijbelschool. Ik leerde niet slechts de kracht van woord en boekstudie, maar ook een Bijbelse overtuiging opbouwen door de kracht van het geschreven woord van God.

Dus wanneer ik word geconfronteerd met gebruiken, gewoonten of benaderingen waar ik de Bijbelse herkomst van niet ken begin ik daar een studie over. De aanleiding voor de woordstudie van 'sabat' begon naar aanleiding van een serie preken die ik hoorde over de 10 Geboden in de gemeente die ik toen bezocht. Toen de voorganger het vierde gebod behandelde rezen bij mij zoveel vragen. Ik werd er onrustig van en besloot onder gebed hier een woord-studie van te maken. Dit voerde mij daarnaast terug naar de bestudering van Yeshua en de Wet, Paulus en de Wet, maar ook naar de  kerkgeschiedenis. Zo kwam ik tot geestelijk inzicht  en begon in 2014 mijn 'messianic-walk' met de viering van de sabat.

Maar waarom eigenlijk?  Waarom geen genoegen nemen met de verklaringen van voorgangers en profeten en bisschoppen uit de hedendaagse moderne christelijke evangelische en andere kerken?

Yeshua zegt in Mat.7:22-23 'Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.'

Dat laat mij weten dat iedereen van alles kan zeggen, dus moet ik wel onderzoeken of wat er wordt gezegd ook inderdaad gegrond is in wat God zegt in de Bijbel, dus niet bekeken vanuit een geselecteerde groep Bijbelverzen over het onderwerp. En na zo'n studie onder gebed en geleid door de heilige Geest, kom je wel tot geestelijk inzicht.

I just wonna hear him say 'Well done, good and faithful servant!  You have been faithful with a few things; I will put you in charge of many things. Come and share your master's happiness!' Mat.25:23.
That's all  ..... and you?!

Wil je meer weten, ga dan naar onderstaande link voor meer:





Denise Sumter

Lid van de Messiaans-joodse Community
Kodesh L'Adonai (Heilig voor de Heer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten