zondag 23 oktober 2016

Jij jouw overtuiging ... en ik de mijne?!












Met die woorden trachtte de voorganger, die een jeugdvriend van mij is het gesprek te beeindigen. Jij jouw overtuiging ... en ik de mijne.....

Ja ... ik ben ervan overtuigd dat discipelen van Yeshua HaMashiach hem nog steeds dienen te volgen  omdat hij ons heeft voorgeleeft hoe een leven te leiden dat de Vader behaagt.

'Yeshua vierde de shabat, waarom vier je de shabat eigenlijk niet?' vraag ik aan de voorganger, mijn jeugdvriend. ... De nieuwtestamentische gelovigen kwamen op de zondag bij elkaar, dus vandaar.

'Yeshua vierde 'Sukot', het Loofhuttenfeest (Joh.7), waarom vier je 't niet?' Dat is voor de Joden en toen volgde een hele preek over hoe Jezus in het nieuwe verbond vernieuwing en dus verandering heeft gebracht, waardoor de viering van het Loofhuttenfeest niet meer zou hoeven, beweerde hij, de voorganger, m'n vreugdvried.

'Ik ben blij dat jij die overtuiging hebt opgebouwd ... jij jouw overtuiging en ik de mijne ... ', zei hij. Ik kreeg de indruk alsof hij stelde dat je overtuiging wel ok is, dus acceptabel voor God waneer jij die kunt onderschrijven met enkele Bijbelteksten. 'Maar  ... is dat wel zo?', vraag ik mij af.

De farizeeen hadden de stellige overtuiging dat je op shabat geen zieken mocht genezen ...Yeshua was ervan overtuigd dat dat wel mocht en genas dan ook zieken op shabat. Paulus had de stellige overtuiging dat hij met de vervolging van de discipelen van Yeshua recht deed in Gods ogen totdat de Here hem de ogen opende voor het tegendeel. Sommigen onder de gelovigen waren er stellig van overtuigd dat de doden niet zullen opstaan (1Kor.15:12 .... Paulus was echter stellig overtuigd van de opstanding  van de doden en leerde over de verschijning van Yeshua na zijn dood. Ik ben er heilig van overtuigd dat de shabat en de overige Bijbelse feesten nog steeds gevierd dienen te worden ter ere van de Heer ...de voorganger, mijn jeugdvriend niet, dus viert hij de zondag en andere feesten.

Jij jouw overtuiging ... en ik de mijne ... oordeelt u zelf maar.

Wil je hier meer van ... subcribe onderaan de blog of ga naar https://forms.aweber.com/form/26/2116122226.htm

Denise Sumter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten