zondag 16 oktober 2016

1. Waarom ik 'Sukkot' vier ...

Loofhuttenfeest Deel 1.















Sukkot. Loofhuttenfeest is het derde feest in de reeks van feesten van de
zevende maand, volgens de Bijbelse kalender. De overige feesten van de
7e maand zijn Yom Teruah -Trompettenfeest, Yom Kippur-Verzoenings-
feest, Shemini Atzeret-De Achtste Dag. De feesten staan opgetekend in
Lev. 23 en zijn ingesteld door jouw Schepper, de God van Abraham, Izaak
en Jakob en Vader van Adonai Yeshua HaMashiach, de Here Jezus Christus.

Het is mijn diepe overtuiging dat dit feest ook bedoeld is voor Christenen
en niet slechts voor het Joodse volk. 'Y'a no Dyu?!' ...I kon tron Dyu? ...
zeggen mensen vaak tegen mij. 'No-no, my'a no Dyu ma m'e bribi n'in' a
Gado'f den Dyu!!!

Ik vier Sukkot omdat ik ervan overtuigd ben dat mijn Schepper mij 't graag
ziet vieren. Ook is het mijn diepe overtuiging dat de Feesten van de Heer
die geschreven staan in de Torah (de Wet, betere vertaling de Instructies)
zijn voorgeschreven voor de geboren Israeliet en voor de vreemdeling.
Hoewel de Here het volk Israel heeft verkozen als Zijn volk hanteert HIJ
EEN MAATSTAF voor alle volken.

Dat kun je nalezen in onderstaande Bijbel verzen:
Ex.12:49; Num.9:14; Num.15:14-16, 29-31; Lev24:22; Jes.56:3, 6-7.

Lees ook Hoe ik Sukkot vier.

Denise Sumter

Lid van de Messiaans-Joodse Community
Kodesh L'Adonai (Heilig voor de Heer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten